Podczas sesji w dniu 27 listopada 2015 roku Rada Miasta Trzebini podjęła uchwałę w sprawie opłaty targowej na terenie Gminy Trzebinia.
W związku ze zmieniającymi się przepisami prawnymi od 1 stycznia 2016 roku opłata targowa nie będzie już dla gmin obligatoryjna (obowiązkowa), ale fakultatywna, co stwarza poszczególnym gminom możliwość rezygnacji z jej pobierania.
Burmistrz Trzebini oraz miejscowi radni nie zdecydowali się na rezygnację z opłaty targowej, ale też i nie zdecydowali się na jej podwyższenie, co sprawia, że opłaty targowe w Gminie Trzebinia pozostaną na dotychczasowym poziomie, który został ustalony z końcem 2013 roku.
Przypomnijmy, że aktualnie obowiązujące stawki dzienne opłaty targowej w Gminie Trzebinia wynoszą:
– przy sprzedaży z wózka, ręki, kosza, wiadra – 4 zł
– przy sprzedaży na placu za 1 m2 pod stoiskiem lub straganem – 10 zł
– przy sprzedaży z samochodu osobowego – 10 zł
– przy sprzedaży ze stołu, ławki za 1 mb – 10 zł
– przy sprzedaży z samochodu ciężarowego, przyczep i naczep o ładowności do 1,5 t – 32 zł
– przy sprzedaży z samochodu ciężarowego, przyczep i naczep o ładowności powyżej 1,5 t – 52 zł.
Tak ja miało to miejsce w poprzednich latach pobór opłaty targowej powierzono spółce Usługi Komunalne „Trzebinia”.
(RS)