W roku 2015 Gmina Trzebinia ponad trzykrotnie więcej pieniędzy wydała na likwidację dzikich wysypisk niż miało to miejsce w roku 2014.
W roku 2014 trzebińskie władze samorządowe sfinansowały likwidację 6 dzikich wysypisk za kwotę 46.653 złote. Natomiast w roku 2015 Gmina Trzebinia zlikwidowała 8 dzikich wysypisk, na co wydatkowała z publicznych pieniędzy aż 149.836 złotych.
Na nasze pytanie dotyczące ilości ton odpadów zebranych ze zlikwidowanych w 2014 i 2015 roku dzikich wysypisk władze Gminy Trzebinia nie udzieliły odpowiedzi, mimo że informacja na ten temat nie stanowi tajemnicy, a gmina powinna posiadać tego typu dane, skoro zleciła likwidację dzikich wysypisk za publiczne pieniądze.
Mieszkańcy Gminy Trzebinia, którzy zauważą dzikie wysypiska na terenie gminy, mogą takie przypadki w celu ich likwidacji zgłaszać w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Urzędu Miasta w Trzebini.
W 2015 roku pracownicy Urzędu Miasta w Trzebini interweniowali siedem razy u właścicieli gruntów, na których znajdowały się dzikie wysypiska, zobowiązując ich do uprzątnięcia terenu.
W przypadkach, gdy nie można ustalić sprawcy, który doprowadził do powstania dzikiego wysypiska, to właśnie właściciel gruntu, na którym ono powstało, musi uprzątnąć teren.
(RS)